Nisan 22, 2008

Kendimi kaybettim dört duvar arasında

Son moda "zeka" teorileleri diyor ki, insanın yaşadığı ortama ne kadar kolay ve iyi adapte olduğu zekasının bir belirleyicisidir. Yani eğer zekiyseniz yeni girdiğiniz ortama şartlar çok farklı olsa da alıştığınızdan kısa bir süre içinde alışmanız, ayak uydurmanız, o ortama göre yaşam stratejileri geliştirmeniz gerekir. İşte bu yüzden ben bu odadaki herkesin süper zeka olduğunu düşünüyorum! Gerçekten dördümüzde ortalamanın çok üstünde bir zeka seviyesine sahibiz sanırım. Evimizde alıştığımız düzen, annemizin önümüze koyduğu sıcak yemek, dolabımız karışsa da en sonunda annemizin pes edip toplaması, evin her zaman düzenli olup temiz kokması... Bunları bırakıp geldik zaten böyle bir ortamı da yurtta bulmayı beklemiyorduk. Ama şu anda içinde bulunduğumuz durum yaşamayı sürdürme için yeni stratejiler geliştirmenin şart olduğu, adapte olmanın normal IQ seviyesindeki insanlar için zor olacağı (o teorilere göre) bir durum. Zıplayarak odanın bir yerinden diğer yerine geçmemiz, çamaşır asmamız gereken yerdeki çantalar yüzünden çamaşırı asacak yerimizin kalmaması, balkonun dünki çekirdek kabuklarıyla dolu olması, her yerde mendillerin ve su sişelerinin (benim!), çorapların ve zeytin çekirdeklerinin (B.), makyaj malzemelerinin ve burun spreylerinin (Y.) ve Cordon Bleu kalıntılarının ve koca koca kitapların (İ.) olması bir de üstüne üstlük odadan sağ salim çıkmayı başarıp mutfağa gittiğinizde tıkalı bir lavaboyla ve birikmiş korkunç bulaşıklarla karşılaşmanız gerçekten hayat koşullarını zorlaştırıyor. Neyseki genetik olarak 70%'ini getirdiğimiz 30%'unu da bir şekilde edindiğimiz "yüksek zeka"mız sayesinde bu zor durumu çıldırmadan atlatıyoruz (böyle de istatistiki veri sunarım). Şaka bir yana Başak burcu olmak bu yaşam standartlarında hiç kolay bir şey değil biliniz. Gece anlamsız yere kaşıntı tutuyor ve bitlenmekten korkuyorum. Neyse fark ettim ki bir süre sonra istediğiniz burç olun, isterseniz benim gibi Öküz zodyak yılından olun alışıyorsunuz bu düzene. Annemin beni büyüttüğü o son derece hijyenik ortam bana alerji olarak geri döndü. Bu yurt ortamı da sanırım bir evin örümcek ağlı bodrumunda falan kilitli kalırsam kendimi fiziksel ve psikolojik açılardan nasıl koruyacağımı öğretti. Bir nevi yaşam dersi, hayat felsefesi...

Hiç yorum yok: