Ağustos 16, 2008

Bunları unutma 2

Bunları unutma seanslarım devam ediyor. Konferans süresince de edicek. İstemeyen okumamalı. Bu benim kendime notum, üzgünüm!
* "Human trafficking" denilen insanların yasadışı olarak ülkeler arası ve ülke içinde ticaretinin yapılmasıyla ilgili tüyler ürperten bir seansta istatistikler korkutucuydu. United Nations'ın yaptığı istatistikde yılda 800.000 kişinin dünya çapında ticaretinin yapıldığı, bunların %50'sinin reşit olmadığı ve %70'inin seks işçisi olarak kullanıldığını açıklanmış. Haliyle yasadışı olduğu için bu olayın ne kadar bilinmeyen vaka olduğu ve bu rakamların ülkelerin kendi içinde değil sadece ülkeler arasında satılan, bir yerden bir yere götürülen insanlar olduğunun altını çizmekte yarar var. Tabi bunun yasadışı olması değil olay tamamen insan hakları ihlali olması. Tahmin etmesi zor değil heralde Türkiye'nin de bu "endüstri"de geniş bir payı olduğunu...
* Jerome Kagan'ın konuşmasına gittim bugün. Psikolojinin başka büyük bir ismi... Psikolojiyi pozitif bilim yapıcam diye uğraşırken tarihle olan bağını unutmamanın ne kadar önemli olduğunu mükemmel bir konuşmayla vurguladı.
* Bugünün en popüler konuşmasıydı sanırım John Elder Robinson'ınki. Aslında ismden tanımasanız bile kitabı duymuş olma ihtimalinizin yüksek olduğunu düşünüyorum Look Me in the Eye: My Life with Asperger's kitabının yazarı. Belki onu değil ama kardeşini duymuş, okumuş olanlarınız vardır kardeşi Augusten Burroughs- Running With Scissors kitabının yazarı, kitabı okumadıysanız bile filmi izlemenizi şiddetle tavsiye ederim. John Elder Robinson (JER) ancak 40 yaşında Asperger tanısı almış bir insan olarak geçirdiği zor çocukluğu anlattı. Augusten Burroughs'un anılarından da bildiğimiz gibi alkolik bir baba, hafif borderlinesal bir anne ve Asperger'in getirdiği sosyal bağ kuramama JER'ın çocukluk hayatını kabusa dönüştürmüş. Aradığı huzuru makinelerde bulan JER uyum sağlayamadığı için, ya ayak uydurursun ya hastaneye kapatırız seni tehditleri aldığı için, okuldan ayrılmış. O kadar güzel anlattı ki bugün her şeyi, Asperger olduğuna inanmak imkansızdı. Onu ele veren tek küçük ayrıntı gözlerini ayırmakta zorlandığı "taban"dı sadece.... Harika, eğlenceli ve etkileyici bir konuşmaydı. Bu arada ilgilenenler için JER'in blogu şu linkte.
* Ve favorim Zimbardo, doyamadım bugün yine gördüm kendisini. Oturum başkanlığını yaptığı "Assymmetric Conflict" (Asimetrik Anlaşmazlık olarak tercüme edebilir miyiz acaba?) kavramının tanımını şöyle yaparak açtı oturumu: "Small group of people want to kick ass of big group of people". Şirin misin be adam diye içimden geçirdim yine. Bir yerde de Amerika'nın terörizme karşı açtığı ironik savaştan bahsederken, terörizmle karşı olan savaşı kazanıp kazanmadığınızı nasıl anlayabilirsiniz ki diye sordu. Ve ekledi "Sonuçta 7 yıldır Amerika'ya karşı bir saldırı olmuyor, bu savaşı kazandı terörizm bitti anlamına mı geliyor. Yani artık havaalanında ayakkabımı, kemerimi, pantolonumu çıkarmama gerek yok anlamına mı geliyor?"...

15.08.2008 / 22:20

2 yorum:

ozkan dedi ki...

zimbardo soruyu çok güzel sormuş ama devamını da getirerek anerikan özeleştirisini pekiştireymiş bari, acaba "terörün kaynağı biziz" demeye haklı olarak cesaret edemiyorlar mı? curbaacım sen ne gözlemleyebildin bu konuda, bu cesaretleri var mı?

balıkkraker dedi ki...

cansuum gece rüyamda seni gördüm sizin bölümden seçmeli almşım ve final, varmş sen de bana bişiler ezberletmeye çalşiodun gece gece sıkıntı bastı iğrençti :S:S dün bu yazını okudum ondan mı etkilendim acabaa :D