Eylül 20, 2008

Şaka gibi bir haber!

Yok yok... Şu haber şaka olmalı!
O kadar çok mu uzak kaldım Türkiye'den. Tabii ki de hayır... Ama aşırı şaşkınım. Tekrar tekrar okudum haberi, "Nasıl yani" soruları kafamda döner dururken.
"5 yıl hapis isteniyor"muş.


Bir dizideki mafya babası öldü diye cenaze namazı kıldıran zihniyetin kol gezdiği şu ülkede, sadece düşündükleri ve inandıkları için yargılanan ve idam edilen 3 genç insanın anılmasını suç olarak görülüyor. Nerede hata yapılmış olabilir zamanında diye düşünüleceğine, binlerce insanın işkence odalarında yaşadıkları tartışılacağına, gelecek için ne yapsak bu geçmişteki hatamızı-ayıbımızı bir derece kaparız acaba diye konuşulacağına, hadi onu geçtim, insani bir şekilde "tamam ama onlar
şundan dolayı suçluydu" gibi argümanlar üretip en azından kendi düşündüklerini söyliyeceklerine, YA DA en azından gelecekte böyle şeyler yaşanmaması için bir şeyler yapılacağına, anma töreni düzenleyen insanları 5 yıl hapis cezasıyla yargılıyorlar.

Fanatizme, hangi "taraf"tan gelirse gelsin, karşı olan bir insan olarak ben bu zihniyeti anlayamıyorum!!! Neyin kavgası bu? Hala hangi doğruyu kanıtlamaya çalışıyorlar?

Konuşanı, düşüneni, yazanı, yayınlayanı susturma eylemini, susturulan hangi "taraf" için olursa olsun aklım basmıyor.


Üzgünüm, aradan 20 yıl geçmesine rağmen hala aynı zihniyette olunduğuna inanamıyorum.

2 yorum:

ozkan dedi ki...

20 yıl değil, 40 yıl geçmesine rağmen hala aynı zihniyette olduğumuz o kadar çok konu var ki (hatta yüzyıllara kadar çıkarabiliriz bunu) inanamamana şaşırdım doğrusu.
Bu bize özgü neden bilmiyorum (her halde eğitilmemizin istenmemesinden), en acil değişmesi gereken zihniyetimiz de demokrasi anlayışımız diye düşünüyorum, ne geldiyse başımıza hiç demokrat olamadığımızdan geldi, sosyal demokrat olabilmek zaten tam bir hayal bize.
Örneğin ben bile demokrat olmadığıma inanır oldum demokrasiyi tanıdıkça. Düşüncelerim, verdiğim tepkiler, hayalini kurdukça yüzüme tebessüm bırakan fikirler, çözümler hiç demokrat değiller.

yeşil kurba dedi ki...

Doğru diyorsun özkancım. 3 gün geçti bu yazıyı yazalı ve şu anda niye bu kadar şaşırmışım ki diye düşündüm. Gayet normal bir şey bu Türkiye için.
Bana sorarsan Kemalist düşünce demokrat bir düşünce değil zaten, bizim en büyük demokratik hayalimiz olmasına rağmen...
Neyse bunlar karışık işler, ne kadar demokratik ya da sosyal bir devlet oluruz bundan sonra orası meçhul. Ama insanın en doğal hakkı olan düşünmeye karışmalarını aklım yine de almıyor... Neyse...