Mart 13, 2009

"Abuk" sorulara "subuk" cevaplar köşesi

Çok klişe bir şey yapıcam şimdi. Ama çok seviyorum ben bu tarz postları, başkaları yazınca da keyifle okuyorum. Daha önce de benzerini yapmıştım zaten bu da bir nevi update. Bakalım blogumuza şans eseri düşen kişiler google'da neler aramış da karşılığında cevap olarak beni bulmuş. Google hangi mantıkla bizi eşliyor bu sorularla tam emin olmasam da, bu kişiler bir daha aynı soruyu sorar da buraya gelirse diye cevap vermek istiyorum kendilerine. Malum genelde soru sorma adeti var bizim millette arama motorlarına. İşte en önemli gördüğüm, cevap vermezsem kudururum dediğim sorular, ve tabi kurba'sal cevaplar:


amerikada yasak zormu: bunu yazan kişi büyük ihtimalle "yaşamak" demek istemiş diye düşünüyorum. Öyle bile olsa Google'a veya herhangi bir arama motoruna yapılan kanka muammelesi burda da gözümüze çarpıyor. Daha ilkokul sıralarında öğrendiğimiz, soru-cevap, cevabı ezber metodu görüldüğü üzere internet kullanımımıza da yansıyor. Direk cevap istiyor yurdum insanı vermek lazım. Zorluktan kastınızın ne olduğuna bağlı bu sorunun cevabı. Amerika gibi 50 eyaletli kocaman bir ülkenin neresine konuşlandığınıza bağlı, Türkiye’de geri bıraktıklarınıza bağlı, giderkenki statünüze bağlı. Üzgünüz, kesin bir cevabı yok bu sorunun ham diye yutabileceğiniz.


saka için insani bayiltmanin yollari: Ya ben buna güldüm itiraf ediyorum. Ama çok trajik bir arama bu. Büyük ihtimalle bu arkadaş lise öğrencisi, belki de ortaokul. Belki ufukta ucu gözüken 1 Nisan’a hazırlanıyor belki de sadece günlük bir eğlence yaratcak kendine. Ben küçükken tipik göz morartma şakasını yapardım anneme. Şöyle ki beyaz bir kağıt kurşun kalemle bir güzel boyanır. Sonra o kağıt göze tam yumruk yemiş modelinde bir güzel sürülür. Okuldan eve dönünce kapıyı açan anne ilk başta şok geçirir, sonradan bu şaka her yıl tekrarlanınca, alışır “yine mi?” der. Bak bu güzel bir bayıltma yöntemi olabilir, anne babalar için. Ama şaka için de insan bayıltılır mı canım. Şaka için kendin bayılma numarası yap o olmuyor mu? Gençlerin yaratıcılığı beni korkutuyor bazen.


psikolog doktor arif verimli: Bunu düzeltmek istiyorum: Prof. Dr. Arif Verimli. Kendisi psikolog değil psikiyatri profesörüdür, eski adıyla Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nin eski başhekimidir. Psikolog değildir.


gemilerde talim var sarkisi hangi olay üstüne yazilmistir: Şimdi bu şarkının yazılması büyük ihtimalle taa savaş yıllarına dayanıyordur. Bir hatunun sevdiceği bahriyeli asker, gemide. Sürekli geziyor ediyor. Malum bu denizcilere de çapkın derler. Kadıncağız da napsın her gün camdan bakarak bu türküyü söylüyor. Ama şu kısımda olaylar nasıl karışıyor da o hale giriyor bilmiyorum, şöyle ki: "Sarı lira vereceğim, almazsan karakola gideceğim" işte burası beni aşıyor. Sen bu hikayeye inanma, bir bilene sor yine de.


okuldaki kizlarin eteklerinin kisaliklari: Ben seni döverim! Sen de miniksin büyük ihtimalle, ama ne istiyorsun anlamadım ki santim mi, ölçü mü? Bak sana bir tiyo veriyim, normalde o etekler göründüğünden daha uzundur. Hep bir ya da iki kat katlanır o etekler belde. Annelerle kavga etmektense küçük bir modifiyeyle sorun çözülür. Böyle şeylerle uğraşma çocuğum, adam gibi "high school sweetheart" tadında ilişkiler kur, ilk eli eline değme heycanını yaşa. Bunu yazan yetişkin biriyse zaten, içimden ettiğim küfürleri duyabilmesini dilerdim. Bana böyle sorularla gelmeyin, cidden bunu aratıp benim sayfama düşmeyin.


3 kere kullanan bagimlilik yapar: O belli olmaz. Bazen 3, yapar bazen 5, bazen 1. Ama unutma bağımlılık yapar. Madde yapmasa ortamı yapar, kendince "eğlencesi" yapar. Google'dan aratacak kadar tereddütün varsa eğer, uzak durabilirsin demektir. Yapma ablacım sen boşver, uyma arkadaşlarına. Tamam?


bir don olmasan olma mi? Hiçbir şey anlamadım ki yardımcı olayım. Keşke elimden bir şey gelse. Yok benim merakım sen ne sorduğunu anladın mı?


eskiden televizyon olmadan hava tahminini nasil bulurduk? Çeşitli yöntemler varmış tabi. Mesela en ünlüsü parmağını yalar havada tutarsın. Bu rüzgarın esiş yönünü verir sana. Bak bir dene çok eğlenceli oluyor.


esmeralda frollo ile yatti mi: Ya nasıl çarpık bir zihniyetsiniz siz? Yani dünyanın en güzel eserlerinden birini algılayış şekliniz bu mudur? Hayır güldüm bunu okuyunca orası ayrı. Ama yani ordaki karakterler bu kadar kolaya indirgenemez. Madem çok merak ettin cevabını veriyim ben sana; yatmadı mutlu musun?


eskiden persembe ve cuma günleri tatilse simdi niye cumartesi pazar tatil: Açıkçası ben bu sorunun cevabını bilmiyorum. Ama çok da önemli olduğunu sanmıyorum cevabın. Bak şöyle, eğer hala perşembe cuma tatil olsaydı, o zaman o günler hafta sonu sayılırdı. Yani yeni hafta cumartesiden başlardı. Pazar değil de Cuma günü ailecek geziler yapılır, milyonlarca gazete ekinde kaybolunurdu. Çok bir şey değişmezdi, yorma kafanı böyle şeylere. He dersen ki araya bir de Çarşamba koysak tatil olarak, o şahane olur, sen kampanyayı başlat ben imza veririm.


ben seni ilk günden beri sevmiyorum kelimesinin psikolojideki yeri ve anlami: Türk insanının psikoloji bilimine olan yatkınlığına hayranım ben ya. Süpersiniz gerçekten, Tuna Kiremitçi’yi fahri psikolog ilan edebilirsiniz yakında. Helal valla.


beden dersinde rahat hazir ol nedir: Ya ben sana kıyamam minik Google kullanıcısı!!! Sen beden dersinin en temel kısmını mı kaçırdın? Çok saçma aslında bu ama anlatayım yine de ben sana. Şimdi beden öğretmenin (%90’indan hoşlaşmam) rahat diyince elini böyle belinin arkasında birleştirip ayaklarını da omuz genişliğinde açıyorsun. Göya bu rahat pozisyonun. Ama inanma bu daha küçük yaşlarımızda bize söylenmeye başlanan yalanlardan biri. Emin ol çok daha rahat pozisyonlar var. Neyse hazır ol’da da emrime hazır ol mantığı var, böyle bacaklarını kapatıyorsun sımsıkı, sopa yutmuş gibi dikilyorsun sonra da kollarını aşağı sarkıtıp bacaklarının üstüne doğru dümdüz koyuyorsun. Hazır ol’u pek iyi anlatamadım, idare ediver. Minnoş seni.


deney,amerika,irkcilik,sosyal psikoloji,okul otobusu: Evet ben bundan bahsettim işte! Seviyorum böyle aramaları. Bu arkadaş sosyal psikoloji dersi için kaynak arıyor olabilir. Ama o kaynaklar Google Scholardan falan aransa daha iyi olmaz mı sevgili sosyal psikoloji sevdalısı kişi? Malum böyle Google’da benim hıfırdanmalarım gibi bir dolu şeye rastlayabilirsin, oysa ki bilimsel makaledir ihtiyacın olan. Bir öneri sadece…


herseyin bir seyi var? Arkadaş burda aramasını soru işaretiyle sonlandırmış. Yani onun bile aklı karışmış bu özlü veciz karşısında. Bunu ananem söyler bazen, böyle ciddi ciddi ses tonunu da takınır “her şeyin bir şeyi var yani canım” der. Burdaki her şeyin şeyi bazen, her şeyin bir adabı var olur, bazen bir sınırı var olur, bazen bir ölçüsü var olur… Duruma gore o cümleden anlam çıkarmanız gerekir. Burda da durumu vermedikçe bu sorunun cevabını veremeyiz malesef sevgili Google kullanıcısı.


üzerinde kiyafet varken hamile kalinir mi: Yıl 2009. Hala bu sorular. Bir ara okullarda cinsel eğitim vardı falan. Ne oldu onlara? Ped dağıtıp gittiler değil mi? Cinsellikten anladığımız zira budur en fazla. Cevaplamak boynumun borcu: kalmazsın canım benim merak etme. Öpüşünce de kalmazsın. Çeşitli durumlar gereklidir hamilelik için. Ama önemli olan sadece hamilelikten paçayı kurtarmak değildir. Olur da yine gelirsen bu sayfaya şuraya bir göz at, lütfen: Bir Gençlik Hikayesi.


Bir keyword analysis muhabbetini de böyle sonlandırıyorum.


İstenilen cevapları verebildiysem ne mutlu bana.

2 yorum:

mischa dedi ki...

gemilerde talim var şarkısı hangi olay üzerine yazılmıştır aramasına hasta oldum, çok sevdim :D demek bunu uzun uzun yazıp aratmışlar, ve de ilginci cevap olarak senin bloğun çıkmış :)))

ozkan dedi ki...

Çok eğlendim be :)

"ben seni ilk günden beri sevmiyorum kelimesinin ..." kelimeye gel. Harf dememiş allahtan.

esmeralda frollo ile yatti mi: ver türk dizisini, ver türk dizisini, sonra gördüğün en kültürlü şeyde git acaba Esmeralda Frollo'ya verdi mi diye düşün. Seni gidi kültür fakiri cahil habis hasta ilkel yaşam formu! Tövbe tövbe...