Şubat 03, 2010

Ayranı yok içmeye, taht-ı revanla gider ...

Okudunuz mu bugün gazetelerde bilmiyorum ama Haiti'den SHÇEK'de bakım ve koruma altına alınmak üzere 700 tane ailesiz kalmış çocuk gelecekmiş. SHÇEK ne diyecek olanlar olursa Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu oluyor kendisi. Hani şu haberlerde sık sık iç acıtan şekilde görmeye alıştığımız, bir takım imkansızlıklardan dolayı çok da sevimsiz durumlara şahit olan "sosyal bir devlette" daha iyi olmasını bekleyeceğiniz kurum. Alandaki birçok kişi daha iyiye götürmek için çalışsa da SHÇEK'i malesef hala çok yolu var yürüycek. Bakıma muhtaç çok çocuk var, ve bakım verecek çok az yeterli personel. Hiç gideniniz olmuş mudur bilmiyorum herhangi bir SHÇEK yuvasına ama ayda bir yollancak kıyafet yardımından çok daha özel şeylere ihtiyacı olduğu o çocukların aşina...
Neyse nedendir bu lakırdılar derseniz ben bu habere çok şaşırdım. Hani biz hep "mazlumun" yanında olmayı isteriz bilirim. Konu çocuklar olunca yufka yürekliyizdir kıyamayız (?) onu da bilirim. Bu haberden anladığımız kadarıyla bir de boya göre don biçmeyi bilmiyoruz. Türkiye'de bakıma muhtaç birçok çocuk, bakımsızlıklatan, yaşadıkları sorunlardan dolayı yurttan kaçarken, 0-12 yaş arası çocuğun birçok ihtiyacı karşılanmazken, çocukların ayaklarındaki delik çorapları geçtim "anne" dedikleri bakıcıların bir tanesine en az 6-7 çocuk düşerken; 700 tane travma yaşamış çocuğa nasıl bakılabileceğini düşünmüş yetkililer çok merak ettim. Sıcak bölgelere yerleştirip iklim durumunu kontrol altına almışlar, ama kapasitelerini ölçüp tartıp düşünmüşler mi bunu?
Kızdım, sadece politik olarak iyi gözükmeye çalışmak amaçlı yapıldığını düşündüğüm bu eylemin hali hazırda yurtlarda olan çocukların imkansızlıklarını iyice daraltacağına değil sadece; aynı zamanda çok büyük bir travma yaşamış minnacık çocukların ülkelerinden alınıp "sıcak" Türkiye şehirlerine koyulup sayısız travmalara daha maruz bırakılacağı için de.
Düşünmek, planlamak sonra uygulamak bazen çok mu zor?

Not: SHÇEK'in kapasitesiyle ilgili ayrıntılı bilgi isterseniz şuraya bir göz atın: http://www.shcek.gov.tr/istatistik/2009_Aralik.asp

Hiç yorum yok: