Mayıs 12, 2008

5 gün geçti blog'umdan ayrı!

Günler geçti blog'umu özledim. Yazdıkça yazası geliyor insanın üst üste, ama birkaç günlük ara ne yazıcam ben şimdi diye ekrana baktırıyor. Şu kısacık blog deneyimimde bunu keşfetmiş bulunuyorum. Aferim bana!
Anneler günü geçti. Garip geliyor bu "gün"ler bana. Aslında sadece mutluluk getirmiyor, bazı insanlar için keder oluyor, üzüntü oluyor. Otobüsle mezarlığın yanından geçerken elinde çiçekle bir kızı gördüm. O zaman bu tarz günlerin sevmediğim tarafını hatırladım. Az insana mutluluk, bazı insanlara acı vermeleri. Annesini kaybetmiş, hiç tanımamış, sevmeyen bir sürü insan var... Ve tabi hiç çocuğu olamamış, çocuğunu kaybetmiş ya da görüşmeyen bir sürü kadın. Böyle bir gün kutlanmamalı mı acaba diye düşünüyorum ama o da saçma. En normali bu kadar abartılmaması, haberlerde bir hafta önceden "anneler günü yaklaşıyor eyvah ne alıcaksınız" temalı haberlerin yayımlanmaması ve bu tarz boy boy reklamların olmaması sanırım. Ama tabi bunlar olmazsa paraya tapan 21. yüzyıl insanları nasıl bu günün tadını çıkarıcak değil mi? Anneler günüyle ilgili binbir türlü, yaratıcı kampanya-reklam havada uçarken en anlam dolu olanını seçtim. Şöyle ki bir bankadan cumartesi gecesi telefonuma şöyle bir mesaj ulaştı: "Anneler gününde annenizi kapkaç sigortasıyla koruyun!". Buyur? Yanılıyorsam düzeltin ama ilk önce annemin kapkaç gibi bir olaya maruz kalması lazım sanırım ona aldığım "hediye"yi kullanabilmek için. Ne saçma bir promosyondur bu hiç anlamadım.
Günün annesini ise pazar günü yeşilköy sahilde yürüyüş yaparken seçtim. İşte şu yandaki güzel yaratık. Yavrusunu taşın altına gizlemişti korumak için ve elini/patisini onun üzerine koymuştu sanki korkma der gibi... Ve yavrusu ona tek taş ya da mutfak aleti (çünkü anneler yemek yapmalıdır yoksa iyi anne olmazlar ondan mutfakla ilgili şeyler anneye tamirle ilgili şeyler babaya alınmalıdır, hep unutyorsunuz bunu!!) hediye etmemişti. Sanırım bunların pek bir gereği ve anlamı yoktu onun için.

**Annecime "Huysuz ve Tatlı Kadın" adlı onun çok sevgiği, güzide eseri armağan ediyorum kapkaç sigortasından daha iyidir diye düşünerek.

Hiç yorum yok: