Ağustos 16, 2008

Google me...

Blog yazmaya ilk başladığımda, tahmin edersiniz ki çok uzak bir geçmiş değil bu, kimsenin okumayacağından emindim. Bir iki kişi maksimum okur ben kendi kendime yazarım işte diyordum. Zaten amacım okunmak değil yazmaktı. Tabi aslında derinlerde bir yerde her zaman "sesimi duyun" isteğinin yattığı yadsınamaz bir gerçek, bence... Daha sonra acaba okuyan var mı merakı sardı beni. Nasıl öğrenebilirim, sayaç koysam sayfaya derken bu istatistik tutan siteyi keşfettim. Aslında çoğu blogger biliyordur reklam yapmıyım, adını vermiyim!
En sevdiğim yanı bu sitenin hem sayfanızda gözükmüyor hem de ayrıntılı istatistik tutuyor. Günde kaç kişi ziyaret etmiş, kaçı ilk defa gelmiş, kim hangi linkten gelmiş... En sevdiğim özelliği ise arama motorlarında bir şey arayıp şans eseri sizin sayfanıza düşen insanları da ayrı bir şekilde göstermesi. Yani hangi kelimeler aranmış ve sen bulunmuşsun. Genelde öyle gelen insanlar 0 (sıfır) saniye kalıp çıkıyorlar sayfadan çünkü bambaşka bir şey arıyor oluyorlar ve bunun blog olduğunu görür görmez direk sayfayı kapıyorlar. Ondan ilk kez gelen insanların sayısı çok olsa da okunduğun anlamına gelmiyor bu...
İstatistiklere bakarken özellikle bu arama motorlarına bakmaya bayılıyorum çünkü Türk insanının internetten ne anladığını, küçük ve rastgele olmayan bir örneklem grubuyla da olsa biraz gösteriyor bana.

İlgimi ilk çeken şey ne kadar çok roman dansıyla ilgili şeyin aratıldığıydı Bir yazımda Roman dansı yapan kız çocuğu ve ceza alan programdan bahsetmiştim ve başlığını "İlle de Roman olsun" yapmıştım. Arama motorlarında blogumun bulunmasına en önemli sebebin bu olduğunu görünce ilk şaşırdım. Ama sonra yaptığım küçük bir araştırma sonucundan kutsal bilgi kaynağından öğrendiğime göre bu yaz döneminde ekrana gelen bir yarışmanın adıymış. Ve insanlar büyük ihtimalle o yarışmadan görüntülere ulaşabilmek için bunu aratıyorlar ve karşılarına ben çıkıyorum! Örnek aratılan kelime öbekleri:
* illede roman olsun babasının kızı foto
* roman havası oynamayı öğret
* ritim illede roman olsun
* dünyanın en güzel roman havası oynayan kızı
Ve daha bir dolu roman havası ve bu yarışmayla ilgili aratılanlar. Üzgünüm hiçbir ticari kaygı gütmeden koyduğum bir başlıktı...

Bunun dışında çok komik ve dramatik aramalarla sayfama uğranıyor. Burda kimseyi yermek, ya da dalga geçmek değil amacım. Sadece ilgimi çektiği için yazıyorum. Mesela:

* tekme atan japon: ben buna çok güldüm! Bu aramayla 1 mayıs yazıma ulaşmış olan insan ne düşünmüştür acaba... Şimdi bunu herhangi bir internet arama motoruna aratmak da insana ne kazandırır orası ayrı. Acaba yeni teknikler mi öğrenmek istiyor bu insan, ya da belki de küçük bir çocuk uzakdoğu sporları merakı falan... Bunu arama motoruna yazıyor ve benim 1 mayıs yazımla karşılaşıyor!! Komik!

* sevgiliden ayrilip ayni yerde çalişmak: Hö? Yani bunu arattın sonra ne bekliyorsun. Sana öğütler vermesini mi, ya da bir takım paylaşım grubu gibi bir oluşuma mı ulaşmayı? Alt tarafı sevgilinden ayrılmışsın ve aynı şirkette çalışıyorsun bu konuyla ilgili internet sana ne sunabilir ki? Veeee bunu benim blogumla nasıl bir bağlantısı olabilir?? Anasayfa çıkmış karşısına bunu aratan insanın... Anlamadım.

* serge gainsbourg anlatılacak: Bu internetin ödevler için kopyala yapıştır kaynağı olduğu günümüzü çok güzel anlatan bir arama. Yani bunu aratan insan direk komutuyla motorunun yazmış. Serge Gainsbourg diye aratmıyor "anlatılacak" kelimesini de ekliyor ki sevgili arama motorunun aklı karışmasın, bu insanın bu kişiyi niye arattığını anlayıp ona göre sonuçlar çıkarsın...

* vize randevu tarihinde orda olmasam: Hadi bu biraz daha anlaşılır bir arama. Ama yine farkındaysanız karşılıklı muhabbet eder gibi arama motoruyla bu kişi. Vize randevusu gibi genel bir aratma yapmıyor, "ya orda olmasam o zaman ne olur be kardeş" modunda dert yanıyor bilgisayara. Ama yine daha makul bir arama... Ve karşısında şanssızlık eseri olarak beni buluyor orası ayrı.

* bodrumda çektim: Hmm... Ne çektiğiyle ilgili detaylara girmek istemiyorum, zaten bilmiyorum da, giremem istesem de. Ama böyle bir şey niye internette aratılır? Fikri olan, benim yok!

* bisiklete binmeyi bilmiyorum: Aha gördünüz mü!!!Yalnız değilim, bilmeyen başka insanlar da var bilmedikleri gibi internetten ona bisiklete binmeyi öğretmesini bekliyorlar. Ya da başka bisiklete binemeyen insanlara ulaşıp bir kulüp kurmak istiyorlar. Başka ne sebepten aratılır ki bu?

*duygu teorileri: Yaşasın biri psikolojiyle ilgili bir şey aratmış ve beni bulmuş! Ama duygu teorileriyle ilgili yazım çok tırışkaydı, yurtta balkonda içtikten sonra iki oda arkadaşımın sapıtmasıyla ilgili yazdığım bir yazıydı. Okumamıştır bile bunu aratan kişi onu.

*Feli: Biri Feli'yi aratmış beni bulmuş. Nasıl bir şans bu? Sonuçta bir sürü internet sayfası çıkmıştır, hem tek kelime hem İngilizce-gibi hem Feli. Güzel, güzel.. Okudu mu o insan merak ediyorum ama...

* herkesten nefret ediyorum babamdan da ne verdi bana: En patolojiğini en sona bıraktım. Aslında bu gülüncek eğlenilcek bir şey değil. Ama bunu internette aratmanın altında yatanları öğrenmek çok isterdim. Yani bunu aratınca neye ulaşmayı umduğunu bu insanın. Belki şarkı sözüdür, belki şiir... Ama direk kendi deneyimini yazıp arama motorunda aratmak... Enteresan değil mi?

Eminim bunları aratanlar 0 saniye durup çıkanlar blogumdan. Ondan herhangi bir şekilde alıncaklarını falan sanmıyorum. Sadece arama motoruyla resmen diyalog kurduğunu düşünen insanlar olduğuna inanıyorum. Karşılıklı muhabbet eder modunda internette bir şeyler arayan insanlar... Yine de sayfama uğradıkları için 0 saniye de olsa teşekkür ederim, şeref verdiler, yine bekleriz....

15.08.2008 / 21:35

4 yorum:

rosencrantz dedi ki...

hahahahaa süper bişey bu ya. arada yenileri çıktıkça yine yazsana :D ahaha sırf bu yüzden public bi blogum olsun isterdim insanlar neleri aratıyomuş falan göreyim :D

mischa dedi ki...

bu aydınlatma için sağol yeşil kurba ;)

whatthefuck dedi ki...

ben de hayttan nefret ediyorum dostum
ehah

yeşil kurba dedi ki...

:) teşekkür ederim arkadaşlar. gerçekten ara ara bunu yazmayı düşünüyorum çünkü çok enteresan şeyler çıkıyor. Türk insanının internete yaklaşımıyla ilgili bir makale yazabiliriz bütün bloggerlar birleştirse arama sonuçlarını :)